Loading...

زهرا نعمتی  متولد 10 اردیبهشت 1364 / کرمان
قهرمان تیراندازی با کمان پارالمپیک

زهرا نعمتی

زهرا نعمتی، کماندار پرآوازه:

زهرا نعمتی از دوازده سالگی تکواندو را شروع کرد وتوانست  کمربند مشکی را در تکواندو کسب کند.او در مسابقات زیادی شرکت کرد و توانست عضو تیم ملی تکواندوی زنان ایران شود. زهرا از نزدیک شدن به بزرگترین رؤیایش یعنی قهرمانی بسیار خوشحال بود،
اما در 18 سالگی  اتفاق بدی برایش افتاد. او در راه برگشتن از دانشگاهش در شهر جیرفت به خانه، تصادف کرد و در اثر این تصادف قطع نخاع شد، یعنی دیگر هرگز نمی‌توانست راه برود و باید روی صندلی چرخدار می‌نشست.
اما این اتفاق باعث نشد که زهرا آرزوهایش را فراموش کند. چند سال بعد شروع به تمرین تیراندازی با کمان کرد. او دختر باهوشی بود وبه دلیل  علاقه زیادی که به ورزش داشت، سخت تلاش کرد و خیلی زود توانست به تیم ملی راه پیدا کند. زهرا در پارالمپیک (المپیکِ معلولان) 2012 لندن مدال طلای جهان را به دست آورد و اولین زن ایرانی شد که توانست در رقابتهای پارالمپیک مدال طلا بیاورد.
چند سال بعد
با وجود معلولیت توانست سهمیه المپیک ریو 2016 را به دست آورد. زهرا نعمتی، کماندار پرآوازه کشورمان در مرحله فینال رقابت‌های ریکرو تیراندازی باکمان پارالمپیک برابر حریفی از چین پیروز شد و هفتمین طلای کاروان ایران را به نام خود ثبت کرد.به گزارش ایسنا از ریو، زهرا نعمتی قهرمان دوره گذشته پارالمپیک که بازی‌های المپیک را نیز تجربه کرده و پرچمدار کاروان ایران در المپیک بود، در مرحله فینال رقابت‌های ریکرو تیراندازی باکمان پارالمپیک برابر چون یان وو از کشور چین قرار گرفت و با نتیجه 6 بر 4 پیروز شد و هفتمین طلایی کاروان منا شد. وی در دوره گذشته این مسابقات نیز صاحب مدال طلا شده بود و در رقابت‌های میکس تیم نیز با ابراهیم رنجبر مدال نقره گرفت. نعمتی دومین ورزشکار زن پرافتخار ایران بعد از ساره جوانمردی است که در بازی‌های پارالمپیک برزیل دو نشان کسب کرده است. اگرچه او نتوانست در رقابتهای المپیک مدال بیاورد، اما در مسابقات پارالمپیک ریو دوباره قهرمان جهان شد و مدال طلا گرفت.
زهرا می گوید: «مهم نیست که چه شرایطی دارید، اگر به هدفتان ایمان داشته باشید هیچ مانعی نمی تواند جلوی شما را بگیرد.»
او هنوز به تمرین تیراندازی ادامه می دهد و امیدوار است بتواند مدالهای بیشتری بیاورد۰
به کانال تلگرام برتر شو بپیوندید

نظر خود را بنویسید