Loading...

تلسکوپ های سرشناس و سرشناس بسیاری در دنیا وجود دارند. این تلسکوپ ها می توانند نقش بسیار مهمی را در رصد کردن فضا به ما ارائه دهند.

تلسکوپ ویلیام گوردون

تلسکوپ رادیویی:

تلسکوپ رادیویی نوعی آنتن رادیویی است که دراخترشناسی رادیویی به منظور پیدا کردن و جمع‌آوری اطلاعات از ماهواره ها  و کاوشگر های فضایی و هر گونه منبع رادیویی در فضا استفاده می‌شود.

این نوع تلسکوپ‌ها به دلیل اینکه فقط از منابع رادیویی می توانند اطلاعات بگیرند، با تلسکوپ‌های نوری متفاوت اند.

تلسکوپ های رادیویی دارای دیش های بزرگی  که به صورت تکی یا چند تایی کار می‌کنند، هستند  و معمولاً برای جلوگیری از تداخل امواج الکترومغناطیسی  منتشر شده از تلویزیون و رادیو و رادار و… در مکان‌های خالی از جمعیت قرار میگیرند. این دقیقاً مانند تلسکوپ های نوری است که باید از آلودگی نوری پرهیزکند.

رادیو تلسکوپ برای مطالعه رخدادهای رادیویی از ستاره ها، اخترنما، کهکشان ها  و سایر اشیا فضایی استفاده می‌شود.

تلسکوپ ویلیام  ای گوردون:

ویلیام ای گوردونWilliam E. Gordon) ،در  ۸ ژانویهٔ ۱۹۱۸ متولد شد و در۱۶ فوریه ۲۰۱۰ در گذشت. او یک دانشمند اهل ایالات متحده آمریکا بود که به علت طراحی بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان شناخته شده‌است.

تلسکوپ ویلیام گوردون یک تلسکوپ رادیویی است که در رصدخانه آرسیبو در پورتو ریکو قرار دارد. این تلسکوپ در سال 1963 ساخته شده است و برای مطالعات علوم جوی و اختر شناسی رادیویی مورد استفاده قرار میگیرد. این تلسکوپ، در ارتفاع 1000 پا، بزرگترین تلسکوپ رادیویی تک دیافراگمه در جهان است.

به کانال تلگرام برتر شو بپیوندید

نظر خود را بنویسید