Loading...

مدیران موفق جهان چه کتاب‌هایی را برای مطالعه پیشنهاد می‌کنند؟

بهترین کتاب های مدیریتی

بهترین کتاب های مدیریت به پیشنهاد مدیران موفق

مدیران موفق جهان هر روز با چالش‌های متنوعی در مدیریت کار خود روبه‌رو هستند. چالش‌هایی که راه‌حل آن‌ها را از دل کتاب‌هایی می‌یابند که تجربه سال ها تفکر و زندگی  دیگران در آن‌ها نهفته است. در میان صدهاهزار عنوان کتاب مدیریت و رهبری موجود در بازار کدام یک می‌توانند نگرش صحیحی را در ما ایجاد کنند؟ این سوالی است که نه از نویسندگان آن کتاب‌ها و نه از خوانندگانشان می‌توان پرسید، بلکه فقط مدیران موفق جهان هستند که نمود عینی عمل به مفاهیم این کتاب‌ها هستند.
 

ساخته شده برای بقا: عادات موفقیت‌آمیز شرکت‌های آینده‌بین.
پشنهاد شده توسط جف بزوس مدیر آمازون.
نوشته جیم کولینز.

ساخته شده برای بقا
شرکت‌های آینده بین به دنبال مجموعه‌ای از اهداف مختلف هستند که درآمدزایی فقط یکی از آن‌ها است. جف بزوس این کتاب را به این دلیل معرفی می‌کند که نشان دهد راز بزرگ شرکت‌های موفق جهان چیست. این کتاب با ارائه مفاهیم و اطلاعات آماری دقیق به دنبال اثبات این موضوع است که شرکت‌های موفق هیچ‌گاه فقط به دنبال نفع مالی نیستند و آرمان‌های بزرگ‌تری دارند. البته جف بزوس پرآوازه که در آخرین خرید خود واشنگتن پست را نیز تصاحب کرده است قطعا کتاب‌های زیادی برای پیشنهاد دارد و این کتاب یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های اوست.

 

ناطور دشت

پیشنهاد شده توسط بیل گیتس یکی از بنیان گذاران شرکت ماکروسافت

نوشته J.D.Salinger

ناطور دشت

بیل گیتس کتاب چند جلدی جِی دی سالینجر را از زمان نوجوانی دوست داشته است. او به آکادمی پیشرفت گفت «من کتاب «ناطور دشت» را تا وقتی 13 ساله شوم نخوانده بودم و بعد از مطالعه ی این کتاب گفتم که آن کتاب مورد علاقه ی من است. این کتاب واقعا عالی و ماهرانه نوشته شده است.»

 

رقابت با زمان

چگونه رقابت های مبتنی بر زمان باعث شکل گیری مجدد بازارهای جهانی می شود

پیشنهاد شده توسط تیم کوک

نوشته  George Stalk و JR.Thomas M. Hount

رقابت با زمان
بنا بر گزارشات، مدیر عامل شرکت اپل کپی هایی از این کتاب را در میان همکاران و کارکنان جدیدش منتشر کرده است. حتی اگر در اپل کار نکنید این کتاب می تواند با تأکید بسیار بر کار مؤثر به پربازده شدن شما کمک کرده و باعث می شود آینده ی شغلی بهتری داشته باشید.

 

اوراق بهادار فقر

پیشنهاد شده توسط مارک زاکربرگ

نوشته Daryl Collins, Jonathan Morduch, Stuart Rutherford, Orlanda Ruthven

اوراق بهادار فقر

مدیر عامل فیس بوک در سال کتابهایش در لیست مطالعه ی خود 23 کتاب را معرفی کردکه این کتاب نیز یکی از آن ها بود. این کتاب توسط درینل کالینز،جاناتان مورداچ، استوارت رادرفورد و اورلاندا روتوِن نوشته شده است.

 

موانع مبتکر

پیشنهاد شده توسط استیو جابز

نوشته Clayton M. Christensen

موانع مبتکر

این کتاب، کتابی است که عمیقا استیو جابز یکی از قابل احترام ترین کارآفرینان جهان را تحت تأثیر قرار داده است، بنابراین این کتاب ارزش خواندن را دارد. یکی از بحث برانگیزترین کتاب های حوزه ی تجارت در بازار است که مورد انتقاد شدید وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز و بیزینس ویک قرار گرفت.

به کانال تلگرام برتر شو بپیوندید

نظر خود را بنویسید