Loading...

شعار تبلیغاتی شما چیست؟

شعار تبلیغاتی

شعار تبلیغاتی چیست؟

شعار تبلیغاتی یا اسلوگان(slogan) یعنی تصویر، تصویر یعنی فروش، فروش یعنی حرکت به طرف برند شدن، برند شدن یعنی راهی به سوی قله! پس برای یک کارخانه، برند، خدمت و یا محصول، شعار تبلیغاتی یا اسلوگان یک شرط اساسی است.

شعار تبلیغاتی یا اسلوگان، باید ماندگاری بیشتری در ذهن داشته باشد، شعار تبلیغاتی حداقل یک و حداکثر سه جمله است، شعار تبلیغاتی متنی است که تعهد یک برند، محصول و یا خدمت را نشان می‌دهد.امروزه در این عصر جدید که با بمباران اطلاعات رسانه های گوناگون و بی شمار مواجه هستیم شعارها جذابیت خاصی پیدا نموده اند.

شعار، عبارتی به یادماندنی است که برای بیان مکرر عقیده یا هدفی در زمینه امور سیاسی یا کسب و کار به کار می روند. شعارهای تبلیغاتی (وشعارهای غیر تبلیغاتی) از نوشته ها و تصاویر معمولی دیگر متفاوت هستند.غالباً به دلیل ساختار ساده خود امکان انتقال جزئیات و مفاهیم زیادی را ندارند و به همین دلیل شعار به مخاطب خاصی اشاره نمی کند و بیشتر برای اعلان یک هدف مشخص به عموم مخاطبان به کار می رود.

اهمیت خلق شعار تبلیغاتی مناسب

پودر لباسشویی تاید  روابط عمومی به مثابه یک معمار باید به گونه ای شعار سازی و تولید برند کند که فکر همه جوانب مانند فرهنگ ، سیاست ، اقتصاد ، ادبیات و… را کرده باشد. بر مدیران سطوح بالای سازمان ، فرض و واجب است که برای معماری برند و تولید شعار از یک روابط عمومی قدرتمند ، بالغ و هوشمند بهره مند باشند.

شعار تبلیغاتی در مقیاس وسیعی برای تبلیغ اجناس خواروبار فروشی ها، داروها، لوازم آرایشی و نوشیدنی ها به کار می رود. اینها محصولاتی هستند که مرتبا خریداری شده و قیمت نسبتا پایینی دارند. این محصولات در رقابتی رو در رو و آشکار در قفسه های فروشگاه های بزرگ، داروخانه ها، فروشگاه های زنجیره ای در مقابل دید مصرف کنندگان قرار داشته و به فروش می رسد. اگر شعار تبلیغاتی در یکی از این فروشگاه ها به ذهن خریدار خطور کند قطعا منظور اصلی شعار تبلیغاتی تامین شده است. شعار تبلیغاتی همچنین نام محصولی را که خریداران برای شرکت تولیدکننده آن ارزش زیادی قایل هستند را به یاد خریداران می اندازد.

شما نگاه کنید قبل از انقلاب ما یک نوع پودر لباسشویی داشتیم به نام « تاید » هنوز هم که هنوز است مردم به انواع پودر شوینده می گویند « تاید » و هنوز هم برخی برای خرید مایع ظرفشویی “ریکا” ‌می‌خواهند، هر مایع سفیدکننده را “وایتکس” ‌می‌نامند، به هر کیک چندلایه‌ای “تی‌تاپ” ‌می‌گویند و “پفک” طلب ‌می‌کنند حتی اگر از کارخانه “چی‌توز” باشد!

اینکه چه تفکر، ایده و خلاقیتی پشت برندسازی و شعارهای تبلیغاتی این قبیل شرکتها بوده که سبب ماندگاری آنها در ذهن و جان مردم برای چند دهه شده است ، موضوع مهمی است که به سادگی نباید از کنار آن گذشت.

 

مختصر بودن شعار تبلیغاتی

images شعار تبلیغاتی باید ماهیت و جوهره‌ی شرکت را در خود عرضه کند. یک راه‌ حل برای یافتن شعار مناسب برای کسب و کار، نگاه انداختن به شعارهای شرکت های رقیب تان می باشد. در حالت ایده آل شعار شما می‌بایست چیزی متفاوت با دیگران باشد.

یک شعار خوب علاوه بر این ها می بایست به راحتی به خاطر سپرده شود. اما در نظر داشته باشید که طراحی یک شعار باید چیزی فراتر از یک گفته‌ی جذاب باشد.شعار باید دلیل این که شما ویژه هستید و این که چرا می‌توانید همواره ویژه باشید را به روشنی بیان کند.

 

به کارمندان اجازه دخالت دهید

images (1)با استفاده از یک مسابقه می‌توانید نظرات کارمندان را جمع‌ آوری کنید. این روشی بود که کمپانی فورد برای انتخاب شعار معروفش یعنی «کیفیت کار ماست» استفاده کرد.
شعارهای کمّی و عددی می‌توانند به شدت موثر واقع شوند. اما اگر شما وعده‌ای عددی و کمّی دهید و قادر به اجرای آن نشوید، فقط در نشان دادن نادانی و اشتباه خود به دیگران موفق بوده‌اید. از سوی دیگر انتخاب شعار نامناسب با تاکید بر مسائلی که اولویت کاری شما نیستند می‌تواند باعث گمراهی خودتان نیز گردد. به عنوان مثال داشتن شعاری که به شدت بر امور مالی تاکید دارد، احتمالا ایده‌ی جالبی نیست.

شعارها می‌توانند ارزان و یا خیلی گران تمام شوند. تعداد زیادی از شرکت های بزرگ، میلیون‌ها دلار به آژانس‌های تبلیغاتی و مشاوره پرداخت می نمایند تا شعاری جدید را برای خود تهیه کنند. افزون بر این برقراری ارتباط با مخاطبان و رساندن شعار جدید به گوش آن‌ها نیز می‌تواند بسیار پر هزینه باشد. فورد چهل میلیون دلار در شرکت های تبلیغاتی هزینه کرد تا شعار جدید خود تحت عنوان «ایده های برتر توسط شما ساخته می‌شوند» را گسترش دهد. با این حال چاپ شعار بر روی پوسترها و در سایر مکان‌های قابل رویت نیز کارایی خوبی دارد و می‌تواند گزینه‌ ی مناسبی برای شرکت های کوچک ‌تر با هزینه کمتر باشد.

 

شعار تبلیغاتی موثر

  • مشخص کردن مزایای اصلی یک محصول برای مشتریان
  • به نظر رساندن یک شخصیت متمایز
  • نشان دادن فاصله میان محصول خود و محصولات رقبا در چارچوب قانون
  • ارائه دادن جایگاهی باورپذیر و مورد اعتماد
  • توضیح مستقیم، ساده و قابل فهم و تحریک کننده
  • به وجود آوردن احساس نیاز در مشتری
  • کنایه آمیز

 

سامسونگ در تیزر تبلیغاتی جدیدی که از گوشی نوت 8 منتشر کرده این محصول را با شعار bigger things معرفی می کند:

به کانال تلگرام برترشو بپیوندید.

نظر خود را بنویسید