Loading...
بازی شکار اردک

بازی Duck Hunt

بازی شکار اردک در 22 آپریل 1984(2اردیبهشت) (حدود یک سال پس از منتشر شدن کنسول NES) عرضه شد. در همین سال بود که کمپانی نینتندو برای هر چه جذاب تر شدن کنسول انحصاری موفقش در میان گیمرها، تفنگ مذکور که بیش از نام زیپر با نام Beam Gun شناخته می شد را به عنوان یک ابزار جانبی مکمل برای کنسول NES عرضه کرد و بازی شکار اردک هم یکی از نخستین بازی هایی بود که به همراه این تفنگ عرضه شد. شکار اردک گیم پلی ساده ای داشت. شما در هر مرحله از این بازی چندین موج حمله را سپری می کردید که در هر کدامشان سه بار فرصت شلیک کردن داشتید. در واقع توسط این سه فرصت شما می بایست به کمک تفنگ خود اردکی که بر روی صفحه ی نمایش پرواز می کرد را هدف قرار دهید. در هر مرحله تعداد معینی اردک برای شکار مد نظر بود که اگر به این حد نصاب دست نمی یافتید نمی توانستید از آن مرحله عبور کنید. با بالا رفتن در طول مراحل هم گیم پلی بازی سخت و سخت تر می شد. به این ترتیب که یا تعداد اردک ها فزونی می یافت و یا این که سرعت پروازشان بیشتر می شد و یا هر دو اتفاق با هم رخ می داد. ضمن این که حد نصاب لازم برای تعداد شکارهایتان هم با گذر از هر مرحله، افزایش می یافت.

این بازی دارای سه مد مختلف بود که در مد A یک اردک و در مد B  دو اردک بر روی صفحه ی تلویزیون ظاهر می شدند. نکته ی جالب در مورد مد  A  این بود که میتوانستید آن را به صورت دو نفره هم دنبال گنید. به این ترتیب که نفر دوم توسط کنترلر NES، کنترل اردک را بر عهده می گرفت.

اگر واقعاً یک شکارچی حرفه ای بودید و می توانستید بازی را تا مرحله ی 99 دنبال کنید؛ با عبور از این مرحله دیگر کار تمام بود. اما بازی بدون هیچ تشکری شما را به مرحله ی ابتدایی بازی باز می گرداند و شما دوباره مجبور بودید همه چیز را از نو آغاز کنید! البته در مد A بازی، باگ جالبی وجود داشت. به این ترتیب که با عبور از مرحله 99 به یکباره همه چیز به هم می ریخت و شما کاملاً گیج می شدید. در واقع در طول این مرحله یا اصلاً هیچ اردکی بر روی صفحه ی تلویزیون ظاهر نمی شد و یا این که اردک ها کاملاً بی موقع در محیط بازی به پرواز در می آمدند. بنابراین شما بی برو برگرد آن مرحله را می باختید و به این ترتیب بازی به پایان می رسید!

در مد سوم یا مد C شما به جای اردک با اهداف پروازی بی جان روبه رو بودید. در واقع این مد بیشتر به درد آن هایی میخورد که به حقوق حیوانات حتی در قالب بازی های کامپیوتری هم احترام می گذارند.

شاید یکی از جالب ترین نکات این بازی حضور سگ شکاری شما به عنوان دستیار همراه بود که در ابتدای هر مرحله زمین را بو می کشید و با پریدن به پشت بوته ها، اردک ها را در تیر رستان قرار می داد. در این میان اگر شما موفق به زدن اردک ها نمی شدید، سگ شکاری داستان از پشت بوته ها بیرون آمده و با حالت تحقیر آمیزی به ریشتان می خندید! این خنده ها اگرچه در ابتدا جالب و مضحک به نظر می رسیدند اما پس از مدتی حسابی روی اعصابتان می رفتند؛ به گونه ای که دوست داشتید این سگ بی نزاکت را با دستان خود خفه کنید! در واقع سگ حاضر در بازی شکار اردک (که هیچ نام و نشانی هم برای خود نداشت) در بسیاری از لیست ها و رنکینگ های مربوط به بازی های کامپیوتری، جزو اعصاب خرد کن ترین موجودات حاضر در تاریخ بازی های کامپیوتری شناخته می شود و در عین حال پاره ای اوقات جزو محبوب ترین آن ها نیز قرار دارد!

بازی شکار اردک قطعاً یکی از خاطره انگیز ترین بازی های کنسول NES یا میکرو به شمار می رود و احتمالاً بسیاری از شما نیز از این بازی و همچنین از کنسول میکرویتان خاطرات خوبی در ذهن دارید. اگرچه بازی های غیر تفنگی میکرو همواره جذابیت بیشتری نسبت به بازی های مبتنی بر تفنگ داشتند (حداقل برای نگارنده که این گونه بود!) اما مسلماً بازی شکار اردک یکی از بهترین عناوین مبتنی بر تفنگ کنسول خاطره انگیز نینتندو در زمان خود به حساب می آمد.

منابع:

سخت افزار

 

به کانال تلگرام برترشو بپیوندید.

نظر خود را بنویسید