Loading...

انیمیشن‌های دوبعدی دسته‌ای از تصاویر ساخته شده به وسیله ی کامپیوتر هستند که شامل اشکال  و کاراکتر های دوبعدی مانند اشکال هندسی دوبعدی ، نوشته‌ ها و متون ، و تصاویر دیجیتالی می‌باشند . مراحل ایجاد یک انیمیشن دوبعدی را می ‌توان به سه بخش عمده تقسیم کرد :

  1. مرحلهٔ ساخت و تصحیح اشکال و کاراکتر ها
  2. مرحلهٔ حرکت و ساخت فریم ‌های کلیدی
  3. مرحلهٔ مورفینگ یا تویینینگ
مراحل ساخت انیمیشن

مراحل ساخت انیمیشن دو بعدی

 

ساخت انیمیشن و طراحی اشکال و کاراکتر ها

در این مرحله  اشکال ، اجسام و کاراکتر های  مورد نیاز در ساخت انیمیشن را به وسیلهٔ برنامه های کاربردی مثل ماکرومدیا فلش یا پاورپوینت و یا فتوشاپ طراحی می‌کنیم و در صورت نیاز می‌توانیم برای موجودات طراحی شده اسکلت و اهرم‌ های مجازی تعریف کنیم تا حرکت دادن آنها در مرحله ی بعد ساده ‌تر شود ولی به طور کلی اسکلت ‌بندی در طراحی مدل ‌های دوبعدی بر خلاف مدل ‌های سه ‌بعدی ضرورت چندانی ندارد . در طراحی مدل ‌های دوبعدی می‌ توان از گرافیک بیت‌ مپ (bitmap) یا برداری استفاده کرد.

 

 ساخت فریم‌های کلیدی

 

برای ایجاد حرکت‌ های مورد نظر در ساخت انیمیشن از لایه ‌ها استفاده می ‌کنیم و در فریم‌ های کلیدی تغیرات حرکتی را اعمال می کنیم که شامل حرکاتی مثل حرکات اعضای بدن ، چشم ، لباس و ... می‌باشند. این نوع سبک از ساخت انیمیشن  را فول فریم می گویند که در آن باید تمامی فریم ها به صورت دستی طراحی شوند.



مورفینگ


همان رندرینگ در انیمیشن سه بعدی است با این تفاوت که کاری که کامپیوتر باید انجام بدهد تا حدودی متفاوت است . در این مرحله کامپیوتر باید به ازای هر لایه فریم ‌های موجود بین فریم ‌های کلیدی را محاسبه کند و سپس تمام لایه‌ ها را با هم دیگر ادغام کند تا انیمیشن نهایی به دست آید . در ضمن باید عمل رندرینگ را برای فریم‌ های کلیدی به طور جداگانه انجام دهد ولی به فریم‌ های میانی کاری ندارد . به فرآیند تولید فریم‌ های میانی در اصطلاح مورفینگ یا تویینینگ می‌گویند . فریم‌ های انیمیشن تفسیر شده را می ‌توانیم به فرمت فیلم یا ویدئو ذخیره کنیم و در هنگام نیاز نمایش دهیم ولی یکی از برتری ‌های انیمیشن دوبعدی پهنای باند کم و زمان کوتاه رندرینگ می‌باشد که به ما اجازه می‌دهد که فرآیند رندرینگ را به صورت بی ‌درنگ در زمان ساخت انیمیشن انجام دهیم . این خاصیت باعث شده که در اینترنت به جای فرآیندهایی مثل به رشته درآوردن و از پیش بار کردن انیمیشن‌ های طولانی را در کامپیوتر مقصد تفسیر کنند.

 

در زیر مراحل ساخت انیمیشن در کمپانی والت دیزنی را مشاهده می کنید:

زاگرس فیلم یکی از نخستین و قویترین شرکت های تولید انیمیشن در ایران است که با سابقه 19 ساله در ساخت فیلم های سینمایی انیمیشن، سریال های تلویزیونی و تبلیغات فیلم و انیمیشن می تواند بهترین ویدئوها و کمپین های تبلیغاتی را در اختیار شما قرار دهد.

اطلاعات بیشتر در باره زاگرس فیلم 

ثبت سفارش خدمات

نظر خود را بنویسید