Loading...

قهرمان شنای جهان که از آب می ترسید !

مایکل فلپس

پسرکی که از آب می ترسید، بزرگترین شناگر جهان شد!

مایکل فلپس، بزرگترین شناگر جهان، در 30 ژوئن 1985 در شهر بالتیمور در ایالت مریلند آمریکا متولد شد.
فلپس از سن پنج سالگی شنا را آغاز کرد و در سن 7 سالگی از این که سرش را به زیر آب ببرد می‌ترسید به همین دلیل مربیان او اجازه دادند که به پشت شنا کند و این باعث شد در شنای کرال پشت مهارت بسیاری کسب کند.
فلپس برای اولین بار در مسابقات جهانی فوکولا در سال 2001 توانست مدال طلای شنای 200 متر پروانه را به دست آورد و پس از آن 33 مدال دیگر را در مسابقات جهانی به دست آورد که 27 تای آن طلا بود.
فلپس در سن 19 سالگی در بازی‌های المپیک تابستانی 2004 یونان شرکت کرد و توانست 8 مدال المپیک را به گردن بیاویزد که 6 تای آن طلا و 2 مدال دیگر بزنز بودند.
وی در المپیک 2008 پکن در 8 رشته شرکت کرد که در این مسابقات توانست 8 مدال طلا کسب کند و بزرگ‌ترین شناگر تاریخ المپیک شود.
فلپس همچنین با حضور در المپیک لندن با کسب 6 مدال رکورد بیشترین مدال المپیک را پس از 48 سال از آن خود کرد و به رکورد 22 مدال المپیک دست پیدا کرد.
فلپس بعد از این بازی‌ها رسماً اعلام بازنشستگی کرد و در این باره گفت: نمی‌توانستم پایانی بهتر از این داشته باشم و به هر چیزی که خواستم در شنا رسیده‌ام و دیگر کاری در شنا برایم نمانده است.
او در سال 2009 مؤسسه مایکل فلپس را بنا کرد که هدف این مؤسسه رشد ورزش شنا و ارتقای سبک زندگی بهتر است و مایکل هدف از ساخت این مؤسسه را ارتقای سلامت و بهبود تغذیه کودکان عنوان کرد.

جملات به یادماندنی از مایکل فلپس:

- شما نمی‌توانید برای چیزی محدودیت بگذارید. هر چقدر بیشتر رویا پردازی کنید بیشتر پیش می‌روید.

- فکر می‌کنم چیزی که به دنبالش هستم، کمک به افراد جدید برای ورزش کردن است. می‌خواهم بچه هایی که از آب می‌ترسند، در استخر راحت باشند.
 
- شنا برای من عادی است. آرام هستم. راحتم و از محیطم آگاهی دارم. انگار در خانه‌ام هستم.
 
- اگر می‌خواهید بهترین باشید، باید کارهایی را انجام بدهید که دیگران نمی‌خواهند انجام بدهند.
 
- هیچ چیز را پیش‌بینی نمی‌کنم اما هیچ چیز غیر ممکن نیست.
 
- می‌خواهم به گذشته نگاه کنم و بگویم هر کاری می‌توانستم انجام دادم و موفق بودم. نمی‌خواهم بگویم باید این کار یا آن کار را انجام می‌دادم و حسرت بخورم.

 

به کانال تلگرام برتر شو بپیوندید.

نظر خود را بنویسید