Loading...

مساله اي كه شايد ذهن هر كسي كه كمي با دقت بيشتر به مسائل فوتبال مي نگرد را به خود مشغول كند لوگوي عجيب باشگاه آ اس رم است.

آ اس رم

تاریخچه لوگو باشگاه آ اس رم

همانطور كه تصوير اين لوگو را در زير مشاهده مي كنيد حتما حدس مي زنيد كه پشت پرده ي اين تصوير بايد داستاني تاريخي و اعجاب انگيز نهفته باشد.اين تصوير نشانگر گرگي ماده است كه به دو كودك دوقلو شير مي دهد.

پدربزرگ این دو كودك ,نومیتر,برادر آمولیوس و پادشاه آلبا لونگا بوده است. این دو از مهاجران شهر ویران‌شدهٔ تروا بودند. آمولیوس برادر خود نومیتر و پسرانش را می‌کشد و رئا سیلویا دختر او را ناچار می‌کند که راهبه شود تا بدین سان همسری اختيار نكند و فرزندی که شایستهٔ پادشاهی ‌است به دنيا نياورد. ولی مارس خدای جنگ شیفتهٔ رئا سیلویا مي شود و با او ازدواج مي كند. رئا باردار شده و عمویش آمولیوس از این قضيه آگاه مي گردد. پس رئا سیلویا را در زندان محبوس مي كند تا زمان زایمانش فرا رسد. او دو پسر دوقلو به دنيا مي آورد به نام‌ها رموس و رمولیوس. آمولیو ، رئا را زنده به گور مي كند و دو پسر خردسال دوقلویش (رمولوس و رموس) رابه رود تیبرمي اندازد. دو برادر از خیزاب خروشان رهایی می‌یابند و به کرانهٔ رود می‌رسند. ماده‌گرگی به آنها شیر می‌دهد و آن ها را از مرگ نجات مي دهد. این دو بزرگ می‌شوند وبا تشكيل قدرت آمولیوس عموی خود و قاتل پدرشان را نابود می‌کنند.رومولوس بر فراز تپه ي پالاتين شهر رم را برپا می کند و نخستین شاه رم می‌گردد . روموس هم شهري جديد را بر تپه ي آونتين بنا مي كند.مقبول ترين داستان در مورد مرگ اين دو برادر هم اين گونه است كه رمولوس پس از چندی برادرش را به دلیل گذر از قانون می‌کشد و خود نیز در طوفانی سخت درمی‌گذرد.

لوگو و لقب ها

رنگ ارغوانی شاهنشاهی و زرد نشان از رنگ های شهر رم و پادشاهی این شهر دارد که در لوگو این تیم هم وجود دارد. در ادامه رنگ های طلایی و قرمز-ارغوانی جایگزین رنگ های قبلی شد. لباس تیم رم هم متاثر از همه این رنگ ها است. پیراهن آن ها قرمز است و شرت آن ها معمولا سفید و ساق هایشان سیاه است. لباس دوم رمی ها هم به رنگ سفید است. البته لباس سوم آن ها به خاطر مارکتینگ فوتبال هر فصل به یک رنگ و مدل است.

لقب i giallorossi  (جیالاروسی) به معنا زرد و قرمز ها می باشد و به خاطر لباس های رم به این تیم داده شده است. لقب معروف دیگر رمی ها  i lupi(گرگ ها) است.

رم پنجمین باشگاه محبوب در ایتالیا است و طبق آمارگیری سال 2006 حدود 7% مردم ایتالیا طرفدار رم هستند. هوادران رم به اولترا ها همان هولیگان هایشان معروف هستند که نامشان Commando Ultrà Curva Sud است و از به هم پیوستن چند گروه از هولیگان های کوچکتر به وجود آمده است.

 

شب گذشته در اقدامی عجیب صداوسیما لوگوی باشگاه آ اس رم ایتالیا را حذف کرد!

 

سانسور لوگوی باشگاه فوتبال آ.اس.رم ایتالیا در صدا و سیمای ایران واکنش‌های گوناگونی را در فضای مجازی برانگیخته است. کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی اغلب مطالب و کاریکاتورهایی را در مورد تصویر سانسور شده این باشگاه منتشر کرده‌اند.ماجرا از زمانی آغاز شد که شبکه سوم تلویزیون در حال پوشش مسابقات لیگ قهرمانان اروپا بود و تصویر گرگ ماده در لوگوی این باشگاه به صورت شطرنجی نشان داده شد.بسیاری از کاربران در توئیتر و شبکه‌های دیگر، کاریکاتورهایی از گرگ ماده سانسور شده منتشر کردند که روسری سر کرده و به اصطلاح حجاب را رعایت کرده است تا سانسور نشود.برخی دیگر نیز برای هجو کردن این عمل تلویزیون ایران، پستان‌های گرگ ماده را به شکلی اغراق‌آمیز بزرگ کشیدند.خود باشگاه آ.اس.رم هم در چند پست توئیتری به این سانسور واکنش نشان داده است. یک کاربر ایرانی زیر یکی از پست‌های توئیتر باشگاه ایتالیایی نوشت: «من و دخترم عاشق آ.ث.میلان هستیم، اما همسرم هوادار آ.آس.رم است.»آ.اس.رم خطاب به این کاربر ایرانی در زیر کامنتش نوشته: «لطفا شما هم مثل همسرتان باشید.»

آ اس رم

 

منابع:

ورزش11

ویکیپدیا فارسی

آپارات

شبکه اجتماعی ورزشی طرفداری

یورونیوز فارسی

 

به کانال تلگرام برترشو بپیوندید.

نظر خود را بنویسید