تیزر یک روش کاملا حرفه ای برای ارائه آگهی اعم از تلویزیونی ، رادیویی ، رسانه محیطی و چاپی می باشد.تیزر تبلیغاتی به رفتاری گفته میشود که با کامل نشان دادن ویا کاملا نگفتن حرفی در فرد مقابل کنجکاوی ایجاد کند و او را به فکر فرو ببرد.
تیزر های تبلیغاتی باید چه ویژگی هایی داشته باشند ؟
امروزه تیزرهای خلاقانه و حرفه ای تبدیل به عاملی تأثیر گذار در جذب مشتری و تأثیر گذاری بر مردم شده اند.شما به عنوان مدیر یک مجموعه باید بدانید که در بازار های امروزه رقابت بسیار شدیدی وجود دارد که در آن تنها برندی موفق خواهد بود که بتواند بهتر از سایر مجموعه ها پیام خود را از طریق تبلیغات به مخاطبین انتقال دهد.
هر تیزر تبلیغاتی باید مخاطب خود را بشناسد یعنی شما باید بدانید که برای کدام قشر از جامعه تبلیغ میکنید برای مثال اگر بخواهید برای نوجوانان تبلیغ کنید باید قالب تیزر با افکار و علایق آنان هم خوانی داشته باشد.
باید به این نکته توجه داشته باشیم که یک تیزر از نظر استراتژیک باید بی نقص باشد و دارای مفهومی خلاقانه باشد وصحیح اجرا شود.
هر تیزر تبلیغاتی باید از چنین ویژگی هایی برخوردار باشد:
استفاده از ایده های خلاقانه و مفهومی
استفاده از جذابیت های ظاهری
استفاده از سرعت مناسب جهت انتقال پیام
ساخت تیزر بر اساس نیاز مخاطبین نه بر اساس سلیقه کار فرما (مخاطب محو)
انواع تیزر های تبلیغاتی:
تیزر های تبلیغاتی انواع مختلفی دارند و هر کدام در نقش خود تأثیر گذار میباشند.
تيزرهاي انيميشن
تيزرهاي رئال
تيزرهاي رئال انيميشن
تیزر های انیمیشن : این نوع تیزر ها امروزه برای تبلیغات مشاغل بسیار مورد توجه قرار گرفته است .
تیزر های رئال : این نوع تیزرها كه به صورت يك تبليغ تلويزيوني و واقعي میباشند به معرفی محصولی به صورت واقعی میپردازند .
تيزرهاي رئال انيميشن : به دسته ای از تیزرها گفته می شود که تلفیقی از واقعیت و انیمیشن میباشند یعنی هم از انیمیشن استفاده شده و هم از یک موضوع واقعی.
بررسی مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی :
1- توافق در مورد فیلمنامه با سفارش دهنده
2- انتخاب شرکت سازنده
3-توافق در مورد هزینه ساخت تیزر
4-انتخاب بازیگران( در تیزرهای رئال)
5-تهیه موسیقی (باید توجه داشت که موسیقی توسط یک آهنگساز حرفه ای ساخته شود)
6-تولید ، در این بخش باید کارگردان و عناصر ضروری مشخص شوند.
7-فیلمبرداری که شامل دو بخش میشود که عبارت اند از اجاره استودیو فیلم یا مکانی مناسب برای فیلم برداری ودومی تشکیل یک گروه حرفه ای فیلمسازی.( در تیزرهای رئال)
8-پس از تولید که شامل تهیه افکت های صدا و دیگر افکت های مورد نیاز.
9.صداگذاری ، در صورتی که نیاز به صدایی خارج از تصویر باشد که این کار در مرحله ضبط به صورت مجزا انجام می شود که به شرح زیر میباشد:
1-تعیین صدا، غیر از یکسری صداهای موجود.
2-در برخی موارد تهیه قطعات موسیقیآزمایشی.
3-اجاره استودیو و نهایتا ضبط صدا.
10.تدوین که مرحله نهایی کار است و در این مرحله تمامی اجزا تیزر در کنار هم قرار می گیرند.
تیزر تبلیغاتی گوگل
همانطور که مشاهده کردید این تیزر به صورت کاملا حرفه ای ساخته شده است و بسیار زیرکانه مخاطب را تاتحت تأثیر قرار میدهد و به زبانی زیرکانه می گوید که شرط رونق کار شمابروز بودن و استفاده از گوگل میباشد.
شاید شما هم دیده باشید که بر روی برخی از کیسه های نایلونی تبلیغات برخی از سازمان ها نظیرقلم چی یا گاج چاپ شده است که نگاه شما را در هنگام عبور از کنار آن به خود جلب میکند .
ممکن است شما بگویید که چه فایده ای دارد؟
باید بدانید که این تبلیغ به طور جالبی بر روی شما تأثیر خواهد گذاشت و به طور شگفت انگیزی پیام خود را به شما انتقال میدهد و شما در زمانی که به یک کتاب آموزشی نیاز پیدا کنید، ناخودآگاه اولین نامی که برای شما آشنا خواهد بود و شما به زبان میاورید همین نام میباشد.
Leave A Comment