Loading...

اینستاگرام در حال حاضر معدن طلایی است که به عنوان پلت فورمی برای تبلیغات از آن استفاده می‌شود.

این پلت فورم برای انواع و اقسام شرکت‌ها به خوبی کار می‌کند؛ چه در زمینه کیف و کفش باشند یا گشت و‌ گذار و تجارت الکترونیک و … اینستاگرام برگ برنده بیشتر برندها بوده است. حال سوال اینجاست که شما چگونه می‌توانید یک تبلیغ اینستاگرامی موفق بسازید؟

آیا می دانستید که اینستاگرام در هر ماه بیش از 500 میلیون بازدیدکننده فعال دارد؟ چه بازاری می تواند کشش و پتانسیل بزرگ تری برای بازاریابی و فروش بهتر از اینستاگرام داشته باشد؟

امروزه به کارگیری شبکه های اجتماعی به منظور بازاریابی و فروش کارآمدتر در بین شرکت ها به امری رایج تبدیل شده است. مدیران شرکت های ایرانی نیز که تا چندی پیش به طور کلی با این اقدامات مخالف بودند و آن را نوعی اتلاف وقت می دانستند، امروزه متوجه شده اند که عدم توجه به این ابزار به منزله از دست دادن بازاری بسیار بزرگ و پردرآمد است.
 
 
اینستاگرام، ابزار جذابی برای بازاریابی و فروش

 


با وجود این که اهمیت استفاده از این شبکه های اجتماعی به خوبی مشخص شده است اما هنوز سازمان ها استراتژی مشخص برای این کار ندارند و بدون برنامه عمل می کنند.  در این متن سعی شده راهکارهایی به شما معرفی گردد که بتوانید به بهترین شکل از پتانسیل بالای اینستاگرام به منظور افزایش بهره وری تلاش های بازاریابی و فروش خود استفاده کنید.

1. هر روز بین یک تا سه پست اینستاگرامی داشته باشید.

بهترین راه برای به دست آوردن نتایج مثبت کسب و کاری از اینستاگرام این است که حضور فعالی در این شبکه داشته باشید. البته تعداد پست ها بستگی به اهداف شما دارد اما می توانیم در این زمینه به نمونه های موفق اشاره کنیم. حساب های کاربری اینستاگرامی که بیشترین دنبال کننده را دارند هر ماه حدود 95 پست جدید به اشتراک می گذارند.

اگر می خواهید به بخش قابل توجهی از این بازار بزرگ دست پیدا کنید لازم است حضور پررنگی در آن داشته باشید و این کار میسر نمی شود مگر با قرار دادن پست های اینستاگرامی به اندازه کافی و به شکل منظم. در این زمینه می توان به شرکت هوم پالیش (Homepolish) اشاره کرد. این شرکت هر روز 2 پست جدید در صفحه خود قرار می دهد و به طور متوسط روزانه 2 هزار دنبال کننده جدید به آن اضافه می شود.

بدترین کاری که در این زمینه می توان انجام داد، خریدن دنبال کننده است. این استراتژی تنها پول شما را هدر می دهد زیرا مخاطبانی که به این شکل به صفحه شما اضافه می شوند هیچ گاه با شما پیوند نمی خورند و در نتیجه کمکی به بازاریابی و فروش شما نمی کنند.

 
اینستاگرام، ابزار جذابی برای بازاریابی و فروش


2. الگوریتم اینستاگرام را درک کنید.

تابستان گذشته اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر داد. این شبکه اجتماعی پست هایی را به شما نشان می دهد که فکر می کند شما بیشترین علاقه را به آنها دارید. شاید از دید بنگاه های اقتصادی این تغییر، خطرناک باشد زیرا مصرف کننده های نهایی ابتدا پست های دوستان شان را که بیشترین ارتباط را با آنها دارند می بینند اما خبر خوب این است که کسب و کارها هنوز هم می توانند روی این الگوریتم کنترل داشته باشند.

 
اگر محتوایی که تولید می کنیم از کیفیت بالایی برخوردار باشد، اصلا جای نگرانی نیست. استفاده از ویدئوهای جذاب، داستان های خواندنی، اشاره به اتفاقات و رویدادهای داغ، توجه به جنبه آموزشی پست ها و ... می توانند در افزایش تعداد دنبال کننده ها به شکل طبیعی کمک کنند.

3. به عکس نوشته های خود دقت کنید.

از آنجا که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی عکس محور است، معمولا تمام تمرکز و دقت خود را روی انتخاب عکس می گذاریم و چون می خواهیم هر چه زودتر آن را منتشر کنیم، در انتخاب عکس نوشته مناسب دقت کمتری به خرج می دهیم. این در حالی است که عکس نوشته خوب می تواند باعث به وجود آمدن عکس العمل های عاطفی شود و این یعنی پیوند عاطفی با برند.
 
 
 
اینستاگرام، ابزار جذابی برای بازاریابی و فروش


با وجود این که اهمیت استفاده از این شبکه های اجتماعی به خوبی مشخص شده است اما هنوز سازمان ها استراتژی مشخص برای این کار ندارند و بدون برنامه عمل می کنند. برای مثال امروزه تعداد قابل توجهی از سازمان های ما صفحه اینستاگرام دارند اما نمی توانند از این صفحه در جهت پیشبرد اهداف بازاریابی و فروش خود استفاده کنند. در این متن سعی شده راهکارهایی به شما معرفی گردد که بتوانید به بهترین شکل از پتانسیل بالای اینستاگرام به منظور افزایش بهره وری تلاش های بازاریابی و فروش خود استفاده کنید.

 
4. یکی  دیگر از روش های تبلیغات در اینستاگرام این است که آنها را در kik یا تلگرام پیدا کنید.

Kik اپلیکیشنی است که به شما اجازه می‌دهد به راحتی پیام هایتان را بدون داشتن شماره تلفن یا ‌ای میل طرف مقابل به او برسانید. این راهکار در تلگرام نیز عرضه شده است و می‌توان با داشتن ID فرد او را در این برنامه پیدا و با او صحبت کرد. 
 
 
.
 
 
 
 

 

برچسب ها: آگهی

نظر خود را بنویسید