شاید برادران محمدی، هیچوقت فکرش را نمیکردند، که دلخوریشان از استوک بودن لنز دوربینی که 11 سال پیش از یک فروشگاه معتبر (!) در تهران خریده بودند، کارشان را به جایی بکشاند که بزرگترین فروشگاه آنلاین خاورمیانه را با بیش از 1000 پرسنل و بالاتر از 1 میلیارد تومان درآمد روزانه تاسیس کنند.
پشت این دیجی کالا ای که امروز میبینیم، روزانه 14 – 13 ساعت کار مداوم این دو برادر، و البته شیوه نگرش صحیحشان در مدیریت این مجموعه ی بزرگ نهفته است. مجموعهای که به جرات میتوان گفت، یکی از بزرگترین تاثیرات را در فرهنگ تجارت الکترونیک ایران گذاشته است.
سال 1383
پس از ناکامی از جست وجوی اینترنت در به دست آوردن اطلاعاتی برای خرید دوربین عکاسی، برادران محمدی ناچار به خرید از یک فروشگاه معروف در تهران شدند. اما فروشنده لنز دوربین را با یک لنز دست دوم عوض کرده بود. خالی بودن فضای اینترنت از اطلاعات مربوط به کالاهای دیجیتال و نبود فروشگاه آنلاین در ایران، موجب شکل گیری اولین ایده ی دیجی کالا شد.
سال 1385
سرانجام تنها با 5 نفر پرسنل، دیجی کالا به عنوان فروشگاه اینترنتی محصولات دیجیتال فعالیت خود را آغاز کرد.
در سال 1391
شراکت با صندوق سرمایهگذاری سرآوا برگزیده شدن به عنوان بهترین طراحی کاربردی و بهترین فروشگاه اینترنتی در جشنواره وب ایران برگزیده شدن به عنوان وب سایت فروشگاه اینترنتی در سومین دوره جوایز فناوری ایران>
سال 1392
تعداد پرسنل به 200 نفر رسید.
درآمد حاصل از فروش روزانه به 1.000.000.000تومان رسید.
بیش از 85% از سهم بازار خرده فروشی آنلاین ایران را به خود اختصاص داد.
سال 1393
تعداد پرسنل به 700 نفر رسید.
در رسانه هایی مانند نشریه Economist و روزنامه Washington post مورد بحث قرار گرفت و از آن به عنوان آمازون ایرانی یاد شد.
در کنگره جهانی به عنوان 10 قهرمان کارآفرینی شناخته شد.
در چهارمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری به عنوان برترین کسب و کار در حوزه تجارت الکترونیک برگزیده شد.
سال 1394
دیجی کالا 9 ساله شد.
ارزش شرکت به بیش 500 میلیون دلار رسید.
تعداد پرسنل به بیش از 1100 نفر رسید.
کسب رتبه چهارم Alexa و تبدیل شدن به دومین سایت پربازدید ایرانی.
سال 1395
در جشنواره وب و موبایل ایران دیجی کالا و دیجیکالا مگ به عنوان برگزیدگان بخشهای «برترین فروشگاه آنلاین»، «برترین اپلیکیشن خرید» و «برترین وبسایت حوزهی علم و دانش» انتخاب شدند.
دیجی کالا با سرمایهگذاری روی DMC همکاری با این شرکت را به عنوان کانون رسانههای دیجیتال آغاز کرد.
با ورود به بازار خودرو وارد فاز جدیدی از تجارت الکترونیک شد.
دیجی کالا با نام دیجی استایل، رسما وارد عرصهی پوشاک شد.
درج دیدگاه