امروزه توليد و ارائه كالا به تنهايي كافي نيست زيرا فعاليتهاي در حال توسعه تغيير كرده است و در يك محيط رقابتي بايستي توانایی جذب مشتری را نیز دارا بود.  تبليغات موثر بخشي از بازاريابي موفقيت آميز به حساب مي آيد و شركتهاي موفق به ويژه در امر صادرات، به موازات ارتقاي كيفي محصولات خود به دنبال طراحي و به كارگيري سيستمهاي بازاريابي پويا و مؤثر مي باشند. تبليغ به شما كمك مي كند تا مشتريان كنوني را نسبت به خود وفادار ساخته يا بازارهاي جديدي را براي خود برگزينيد.

یکی از روشهای شناساندن و معرفی کالا به مصرف کننده نهایی، اطلاع رسانی به کمک تبلیغات موثر می باشد. در صورتی که تبلیغات درست و بجا باشد، می تواند موجب رونق تجارت و افزایش سطح کیفی کالا نیز باشد.

امروزه تبلیغات موثر از پرقدرت ترین ابزارهای مدیریتی در بازاریابی است و شرکتهایی نیز سرمایه گذاری قابل توجهی در این زمینه انجام میدهند. در واقع تبلیغات موثر وسیله ایست جهت تسریع در حرکت کالا از نقطه تولید به مصرف.

هدف مدیران از تبلیغات موثر چیست؟

– افراد وقتــــي كه ايده روشني از کارهایی که باید انجام بدهند داشته باشند، كار خود را بهتر انجام مي دهند.

تبليغات نامريي ترين نيروي فروش است و ترسيــم اهداف به قابل لمس بودن آن كمك مي كند.

– تبليغات بسيار تخصصي شده و به همين دلیل است كه هدف مشخص در انتخاب مسير كمك بسزایی مي كند.

– وقتي اهداف مورد توافق همه قرار گيرد، از به هدررفتن سرمايه و نيرو نیز مي كاهد.

– داشتن يك هدف روشن به تيم ايده پردازي و خلاقيت كمك فراوانی مي كند.

– ترسيم اهداف مي تواند نتيجه گيري و ميزان تاثير را ممكن سازد.

 

هر شخص حقیقی و حقوقی هدفی خاص برای تبلیغ محصول خود دنبال می کند. این محصول می تواند ارائه خدمات یا تولید کالا باشد. به صورت کلی خواسته های مدیران شرکت ها و کارخانجات و کشت و صنعت ها عموما در قالب موارد زیر خلاصه می شود:

۱- گرفتن سهم بازار

۲- افزایش درآمد

۳-تداوم فروش

۴-معرفی محصول جدید

۵-اطلاع رسانی وفرهنگ سازی

۶-کسب اعتبار و شهرت

۷- حضور در بازار و فراموش نشدن

۸- حذف رقبا با استفاده از دانش، هنر و رسانه، برتر شویم.
منبع: وبسایت زاگرس فیلم