Loading...

جزیره چالاک مجموعه انیمیشن های کوتاه و جذابی است که توسط شرکت زاگرس فیلم به سفارش صدا و سیمای مرکز فارس در سال های 1386 تا 85 به کارگردانی مازیار محمدی نژاد تولید شد. این مجموعه شامل 60 قسمت 6 دقیقه ای است که در هر قسمت از آن یک ماجرای جذاب برای چالاک شخصیت اصلی فیلم و دوستان او که از حیوانات جزیره هستند می افتد.

خلاصه داستان:

چالاک پسر بچه ایست که به همراه پدر و مادر خود در حال یک سفر دریایی در خلیج فارس بوده است. اما در یک شب طوفانی کشتی آنها غرق می شود. صبح روز بعد وقتی چالاک چشمانش را باز می کند خود را دریک جزیره دور افتاده و کوچک می بیند. او سر تا سر جزیره را می گردد اما هیچ انسان دیگری را پیدا نمی کند. در عوض حیواناتی را پیدا می کند که به  دوستان صمیمی او تبدیل می شوند. پیلپا خرس مهربانی که اندکی فراموش کار و ساده لوح است، تاتا بز دوست داشتی که مثل یک مادر بزرگ خوب از چالاک مراقبت می کند، چیزدان خرچنگ با هوش و اهل مطالعه ای که همه چیزهای علمی را می داند و به چالاک یاد می دهد، بینا موش کور خوش قلبی که همیشه راه خانه اش را گم می کند و حتی تاران کلاغ خبر چینی که شیطنت های او گاهی همه جزیره را به هم می ریزد.

آیا چالاک می تواند روزی پدر و مادر خود را پیدا کند و به شهر خود برگردد؟ برای پاسخ به این سوال این سریال جذاب و پر بیننده را دنبال کنید.

تعدادی از قسمت های جزیره چالاک را می توانید در اینجا ببینید

تکنیک انیمیشن: سه بعدی رایانه ای

مخاطب: کودک و خردسال

سال تولید: 1386

اسپانسر: صدا و سیمای مرکز فارس

تهیه کننده و کارگردان: مازیار محمدی نژاد