Loading...

استراتژی رشد

:pushpin:استراتژی‌های رشد هیچ‌گاه در خلأ اتفاق نمی‌افتند و علاقه‌مند بودن به تغییر، در واکنش به بازخوردهای بازار، به اندازه‌ی پیاده‌سازی یک استراتژی مهم است.

:speech_balloon: به گفته‌ی مک‌فارلند، اغلب شرکت‌ها یک سال را صرف تدوین استراتژی می‌کنند و زمانی که آماده‌ ی پیاده‌سازی آن هستند، بازار تغییر کرده است. به همین دلیل وی به شرکت‌ها توصیه ‌می‌کند که در ۹۰ روز یک استراتژی رشد را توسعه بدهند و به این کار «طراحی سریع بنگاه اقتصادی» می‌گوید. به یاد داشته باشید که گاهی بهترین رویکرد، «انتخاب یک پله در یک زمان» است.

:pushpin:یکی از استراتژی‌های تاکنون موفق رایج، استراتژی‌های رشد هستند. در بعضی موارد، یک ادغام می‌تواند کل بحران را پایان بدهد، مثل معامله‌ی اِی او ال ، تایم وارنر (AOL-Time Warner).

:beginner:سه جایگزین مناسب در زمان پياده‌سازی یک استراتژی رشد یکپارچه وجود دارد. آنها عبارتند از:

:white_check_mark: استراتژی رشد افقی یا هم سطح:
:round_pushpin:این استراتژی رشد شامل خرید یک یا چند کسب‌وکار رقیب است. استفاده از چنین استراتژی نه‌تنها به رشد شرکت شما کمک می‌کند، بلکه مانعی را که در آینده بر سر راه رشد شما قرار می‌گیرد (یک رقیب واقعی یا بالقوه) نیز از بین می‌برد.

:speech_balloon: مک‌فارلند می‌گوید که بسیاری از شرکت‌های موفق مثل پِیچکز (Paychex) که یک شرکت پردازش حقوق است و اینتویت (Intuit)، سازنده‌ی نرم‌افزار حسابداری و مالیاتی کسب‌وکارهای کوچک و شخصی، رقبای اصلی خود را طی سال‌ها خریداری کردند تا هم راه میان‌بری برای توسعه‌ی محصول و هم راهی برای افزایش سهم‌شان در بازار باشد.
:white_check_mark: تجدید نظر در انتخاب تامین کننده یا استراتژی Backward:
:round_pushpin:فَستِنال که شرکتی در شهر وینونا در ایالت مینسوتا است و لوازم صنعتی و پیچ و مهره (در کنار چیزهای دیگر) می‌فروشد، تصمیم گرفت تا به‌عنوان راهی برای معرفی توانمندی‌های تولیدش به مشتریان بزرگ‌ترش، تعدادی از سازندگان ابزار و قالب را بخرد. استراتژی رشد یکپارچه‌ی «به سمت تأمین‌کننده»، شامل خرید یکی از عرضه‌کنندگان به‌عنوان راهی برای کنترل بهتر زنجیره‌ی عرضه است. انجام چنین کاری به شما کمک می‌کند تا محصولات خود را سریع‌تر توسعه بدهید و همچنین ارزان‌تر تولید کنید.

:white_check_mark: تجدید نظر در انتخاب مشتریان با استراتژی Forward:
:round_pushpin:مالکیت همچنین می‌تواند متمرکز بر خرید شرکت‌های جزئی باشد که بخشی از زنجیره‌ی توزیع هستند. برای مثال، اگر شما یک تولیدکننده‌ی پوشاک مثل چیکوز بودید که در شهر میرز در فلوریدا قرار دارد، می‌توانستید کارتان را با خرید فروشگاه‌های خرده‌فروشی به‌عنوان ابزاری برای ضربه‌زدن به رقیبان‌تان شروع کنید.

:white_check_mark: استراتژی تنوع:
:round_pushpin:یکی از راه های متنوع سازی این است که شما شرکت‌تان را با خرید شرکت دیگری که کاملا بی‌ارتباط با کسب‌وکارتان است، توسعه می‌دهید. شرکت‌های بزرگی مثل جنرال الکتریک دارای شرکت‌هایی در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار هستند که تکیه‌شان فقط بر روی عملکرد مالی آنهاست. به همین دلیل جنرال الکتریک دارای بخش انرژی هسته‌ای، بخش تولید ماشین‌آلات ریلی و بخش خدمات مالی است که همه زیر پوشش یک شرکت قرار دارند. به نظر مک ‌فارلند این نوع استراتژی رشد، مملو از خطر و مشکلات است و این روزها کمتر قابل اجرا به نظر می‌رسد.
به کانال تلگرام برتر شو بپیوندید

نظر خود را بنویسید

Enter the characters shown in the image.